Notebook igénylés és beüzemelés

A "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projektről és a KRÉTA TESZEK Modul használatával kapcsolatban a KRÉTA Tudásbázis felületén tájékozódhatnak.

Amennyiben részt kívánnak venni a projektben, a notebook használatba vételéhez szükséges a KRÉTA Tudásbázisban leírtak alapján elvégezni az eszközigénylési regisztrációt a KRÉTA felületén. A regisztrációs felület kizárólag a jogosult felhasználóknak jelenik meg. Kizárólag a KRÉTA rendszerben kapott központi üzenetben meghatározott időszakban regisztrálják igényüket. Ezen időszak előtt és után leadott igények hibásak lesznek, és előfordulhat, hogy a rendszer újabb igényt már nem enged rögzíteni.

Kérjük, a személyi igazolványon szereplő pontos adatokat adjanak meg (ha van, akkor mindkét utónév, stb.), és kitöltés után ellenőrizzék le az adatokat!

Meghatalmazás nélkül csak a KRÉTA rendszerben az igényt regisztráló személy veheti át a laptopot!

Minden jelenlegi, általunk is ismert információ a KRÉTA Tudásbázisban elérhető, illetve eszközigényléskor letölthető az ÁSZF. Kérjük, hogy a regisztrációs folyamat lezárása előtt az ÁSZF-et alaposan olvassák át! A Tudásbázisban elérhető "Gyakran Ismételt Kérdések - Szülőknek" oldalt is látogassák meg!

Aki személyesen nem tud megjelenni, meghatalmazott segítségével is átveheti a laptopot, ebben az esetben kérem töltsenek ki egy meghatalmazást (amennyiben nem az igényt regisztráló gondviselő, hanem a másik törvényes gondviselő venné át, abban az esetben is kell meghatalmazás).

Meghatalmazás letöltése

Meghatalmazás nélkül csak a KRÉTA rendszerben regisztrált személy veheti át a laptopot! Nyomatékosan kérjük Önöket, hogy a bővebb információk tekintetében olvassák el az igényléskor letölthető ÁSZF-et, és a KRÉTA Tudásbázisban leírtakat, hogy ne feleslegesen fáradjanak be intézményünkbe! Ezek a dokumentumok és leírások az igénylés pillanatától a használati feltételeket és kötelezettségeket is szabályozzák, így ismeretük fontos a vitás esetek elkerüléséhez és rendezéséhez. Továbbá, ahogy arra az ÁSZF is felhívja a figyelmet: "A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései, valamint a vonatkozó jogszabályok az irányadóak."

A kapott eszközt a tanulónak legkésőbb a tanulói jogviszonya megszüntetése előtt vissza kell szolgáltatnia. Garanciális javításokhoz az eszközt az iskolába kell leadni. A megrongált eszközt a szülő köteles saját költségén megjavíttatni.

Kapcsolódó dokumentumok:

Tanulói levél

Szülői levél

Beüzemelési útmutató Microsoft fiókkal (Kréta tudásbázis alapján)

Útmutató szülőknek
Itt szeretnénk felhívni a kedves szülők figyelmét, hogy iskolánk minden diákjának rendelkezésre áll egy az iskola által létrehozott Microsoft fiók (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.), ezért a Microsoft fiókkal történő beállítás során lehetőség van ennek használatára is... A belépéshez szükséges további információkért kérjük forduljon az iskola rendszergazdájához. Iskolai fiókkal történő regisztráció eredményeként az office.com-ra bejelentkezve online (böngésző) használhatóak a Microsoft Office alkalmazások. Az Microsoft Office alkalmazások offline használatáról lejjebb olvashat...

Gyors Beüzemelési útmutató offline fiókkal

  • nyelv kiválasztása
  • ország kiválasztása
  • billentyűzet kiválasztása (magyar)
  • második billentyűzetkiosztásnál lehet a Kihagyás gombbal továbblépni
  • Csatlakozzon egy WiFi hálózathoz, ezután pár percig frissítéseket telepít, közben újra is fog indulni
  • Licencszerződés elfogadása
  • Eszköz elnevezése
  • Hogyan szeretné beállítani az eszközt menüpont lehetőségei:
    - Beállítás személyes használatra: Microsoft-fiók regisztrálása szükséges, így szinkronizálhatóak az adatok más eszközökkel. Megfelelő Microsoft-fiók beállításokkal szülői felügyeletre is lehetőség van a Microsoft Family Safety segítségével.
    - Beállítás munkahelyi vagy iskolai használatra - itt van lehetőség offline fiókkal, Microsoft fiók nélkül használni a gépet, azaz csak felhasználónevet kell megadni. Mivel nem történik pontos tartományi beállítás, az iskola nem fogja felügyelni a gépet.
  • Offline fiókkal történő használat beállítása:
    - Válassza a "Beállítás munkahelyi vagy iskolai használatra" lehetőséget
    - A bejelentkezési mező alatti "Bejelentkezési beállítások" szövegre kattintva válassza a "Tartományhoz való csatlakozás"-t
    - A név mezőbe írjon egy tetszőleges felhasználónevet
    - Jelszó megadása nem kötelező
  • Tartózkodási hely: Igen javasolt
  • Eszköz nyomon követéséhez Microsoft fiók szükséges, offline fiók esetében a Nem menüpont választandó
  • Diagnosztikai adatok: Csak kötelező
  • Szabadkézi műveletek: Nem
  • Testreszabott szolgáltatások: Nem
  • Hirdetési azonosító: Igen/Nem (igazából mindegy)
  • Védje eszközét: Kihagyás

A gépen található Office (offline) programcsomagról

A Windows mellett a gépen az Office programcsomagot telepítették előre, melyet aktiválni kell, ezt a folyamatot egyszer kell elvégezni, majd évente a services.kifu.hu oldalon megerősíteni a jogosultságot.

A tisztaszoftver.hu oldalon az Igénylés menüpontban a Személyes, majd a KRÉTA panelekre kattintva a Bejelentkezés, majd Bejelentkezés Krétával lehetőségre kell kattintania, be kell jelentkezni a KRÉTA belépési adatokkal, az iskolát is ki kell választani. Ezután meg kell adni egy saját e-mail címet, melyre a rendszer kiküldi a regisztráció folytatásához szükséges linket. Ezen a linken egy Tisztaszoftver regisztrációhoz jut. Regisztrálás után van lehetőség Office licenc igénylésre. Általában az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. azonosító azonnal meg is jelenik a képernyőn, de a rendszer elküldi e-mailben is.

Bármelyik Office program (pl.: Word) elindítása után lesz lehetőség a bejelentkezésre. Ha már a program bejelentkezett egy fiókba, ami nem aktiválta az Office terméket, akkor a programon belül elérhető fiókváltással (pl. a jobb oldalon felül a fióknévre kattintva lehet másik fiókkal való bejelentkezés folyamatát elérni) lehet beírni az új azonosítót. A KRÉTA regisztráció esetén meg kell adni a kapott Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. azonosítót, majd a KRÉTA azonosítást választani. A KRÉTA felhasználónév és jelszó után ki kell választani a iskolánkat a harmadik menüben. Ezután az aktiválás megtörténik. További felugró ablakok jelennek meg, ahol személyre szabott beállításokat kérdez (Alapértelmezett fájltípus: felső).